onsdag 23 april 2014

På väg igen!
Förra resan gick österut till Asien - nu vänder jag kosan sydväst till latinamerika.
Det känns nästan som om man är på väg hem och inte bort. Det brukar vara kallt och ruskigt och man ska åka till värmen, men idag när jag kom till Landvetter var det varmt, soligt och helt fantastiskt. Men jag tror på värme i Paraguay också. Det är alltså dit jag är på väg, till hjärtat av Sydamerika. Jag skall möta de olika latinamerikanska ländernas ICBI ko-ordinatörer under några dagars seminarie om det gemensamma spanska programmet och om den webbbaserade bibelskolan som vi håller på att ta fram.
Jag är ju ingen datanörd, så med på resan har jag en riktigt datanörd, Erik Thunberg från IBRA. Jag hoppas i alla fall han kommer med. Han flyger från Stockholm och jag från Landvetter,Göteborg och vi ska sammanstråla i Frankfurt, för att sedan resa tillsammans till Asuncion, Paraguay.

Jag hoppas kunna återkomma med någon mer blogg under resan, om det bara finns internet uppkoppling på ITF bibelskola där vi ska bo och ha seminariet. Där kommer jag också möta ett 75-tal ICBI elever för några bibelstudier några av dagarna. Det ska bli väldigt roligt att möta medarbetarena i Sydamerika igen - det är nästan två år sedan sist.

Ha det bra och njut av vårvärmen i Sverige.
Kom ihåg - Han lever!

Paul Waern
På väg tillLatinamerika 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar