tisdag 20 augusti 2013

På väg till Kambodja


Klockan ringde 05:00 i går morse och klockan 06:00 styrde jag kosan mot Landvetters flygfält. Det var en underbar sensommarmorgon, och det kändes nästan tråkigt att lämna Sverige när det vackra vädret nu tycks återkomma. Nu nästan ett dygn senare sitter jag på Singapore flygplats och väntar på nästa flyg till Phnom Penh. Jag fick inte någon sömn att tala om på flyget, så jag måste erkänna attjag är ganska seg just nu. Jag har nu ett antal timmar, innan flyget till Kambodja, som man ska få att gå, men är det någon flygplats där det går bra så är det här. Här finns allt! Restauranger, cafeteria , lekplats, shopping i oändlighet, biograf, spa, bönerum, fotvård.....


Jag sitter just nu framför en gigantisk TV-skärm där man visar engelsk fotboll. Här är också gratis internet, så jag har passat på att svara på en del maila och nu ska jag försöka få till min första blogg.
Nästa gång jag hörs ifrån hoppas jag alltså att det är från Phnom Pehn i Kambodja. Där har ICBI haft bibel och ledarutbildning i många år. Jag ska samtala med våra partners om framtiden.
Hur fungerar distansundervisningen?
Ska vi fortsätta?
Hur ska det i så fall se ut?
Ansvar för utveckling?
Budgetsamtal

Jag det är många och viktiga saker vi ska samtala om och det kanske inte låter så roligt med budget och organisationsfrågor, men ytterst handlar det ju om att bygga Guds rike, och något viktigare finns inte!

Vi hörs!

Paul Waern
Verksamhetsledare ICBI
På resa i SydostAsien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar